google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
خانههای پناهجویان افغان مورد یورش پولیس پاکستان قرار گرفت
براساس گزارشها پولیس پاکستان با یورش به شهرکها در اسلامآباد، دروازههای خانههای پناهجویان افغانستان را شکسته و شماری از آنها، از جمله زنان و کودکان را بازداشت کرده است. به گزارش انصار؛ منابع روز دوشنبه (۶ اسد) گزارش دادند که پولیس پاکستان با یورش به شهرک «اف-هفده» در اسلامآباد، بازرسی خانهبهخانه پناهجویان افغان را آغاز کرده و در جریان این عملیات، دروازههای برخی خانهها را شکسته و به زور وارد شدهاند. این منابع تأیید کردند که پولیس حتی زنان، کودکان و افراد سالخورده را نیز بازداشت کرده و رفتارهای خشنی از جمله ضربوشتم و آزار روانی با آنها داشته است. پناهجویان روایتهای تکاندهندهای از این عملیات ارائه کردهاند. یکی از پناهجویان در شهرک «اف-هفده» گفت: «پولیس صبح زود با زور دروازهها را شکست و بدون توجه به حضور کودکان و زنان، همه را بازداشت کرد. ما از ترس نمیدانیم چه کنیم.» این پناهجویان، که بسیاری از آنها در انتظار انتقال به کشورهای سوم مانند ایالات متحده، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی هستند، میگویند تداوم این وضعیت آنها را به ستوه آورده است. این موج جدید بازداشتها در حالی رخ میدهد که پاکستان از حدود یک ماه پیش روند تمدید ویزاهای پناهجویان افغانستان را متوقف کرده است. این تصمیم، که پس از تنشهای سیاسی و امنیتی میان طالبان و پاکستان تشدید شده، زندگی هزاران پناهجوی افغان را که از ترس طالبان به پاکستان پناه بردهاند، در وضعیت نامعلومی قرار داده است. سفارت حکومت طالبان در اسلامآباد این بازداشتها را محکوم کرده و اعلام داشت که بیش از ۸۰۰ نفر، از جمله ۱۳۷ نفر دارای مدارک اقامتی معتبر، اخراج شدهاند. منیژه کاکر، وکیل حقوق بشر در کراچی، نیز گزارش داده که بسیاری از بازداشتشدگان حتی با داشتن اسناد قانونی هدف قرار گرفتهاند و روند تأیید مدارک در محاکم پاکستان ماهها طول میکشد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





