google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
30 ولسوالی جدید در12 ولایت ایجاد شده است
مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری میگویند بر اساس فرمان رهبر طالبان، در یک سال گذشته ۳۰ ولسوالی جدید در ۱۲ ولایت کشور ایجاد و به نقشههای رسمی افغانستان اضافه شده است. به گزارش انصار، عبدالعلی عمری، رییس عمومی استملاک و اسکان مجدد وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در نشست ارائه دستاوردهای یکساله این وزارت در مرکز رسانهها اعلام کرد که این ولسوالیها در ولایتهایی چون بدخشان، لغمان، بادغیس، فاریاب، بلخ، کندهار، نورستان و چندین ولایت دیگر تأسیس شدهاند. به گفته او، این اقدام در راستای بهبود مدیریت اداری، تسهیل خدماترسانی و توسعه متوازن در سطح ولایات صورت گرفته است. عمری افزود که با ایجاد این ولسوالیها، زمینه دسترسی بهتر ساکنان به خدمات حکومتی و تسریع روند اجرای پروژههای توسعهای فراهم خواهد شد. ایجاد واحدهای اداری جدید در افغانستان معمولاً با هدف پاسخگویی به افزایش جمعیت، گسترش مناطق مسکونی و بهبود خدمات حکومتی انجام میشود. کارشناسان میگویند این اقدام در عین حال میتواند به تمرکززدایی و بهبود نظارت بر امور محلی کمک کند، هرچند نیازمند منابع مالی و ظرفیتسازی گسترده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





