google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
واشنگتن قادر به نابودی کامل برنامه هستهای ایران نیست
رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین امریکا در اظهاراتی به دانش فنی و پیشرفتهای هستهای ایران اشاره و تاکید کرد: واشنگتن قادر به نابودی کامل برنامه هستهای ایران نیست. به گزارش انصار به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، گیتس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث حمله به تاسیسات صلح آمیز هستهای ایران نخستین بار در دوران ریاست جمهوری جورج بوش مطرح شد، اظهار کرد: در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ که وزیر دفاع بودم، به رئیس جمهور وقت گفتم که میتوانیم به تاسیسات هستهای ایران آسیب جدی وارد کنیم اما نابودی کامل آن ممکن نیست. او همچنین با بیان اینکه موضعش از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است، تصریح کرد: حتی امروز نیز حملات نظامی امریکا ممکن است برنامه هستهای ایران را به عقب براند اما هرگز نمیتواند آن را بهطور کامل از بین ببرد چرا که ایرانیها نمیتوانند آنچه را که قبلاً آموختهاند، فراموش کنند. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش تر در اظهاراتی گفت: برنامه هستهای ایران وارداتی نیست که با بمباران از بین برود. این برنامه، نتیجه دانش و فناوری بومی دانشمندان ایرانی است. وی تصریح کرد: علم را نمیتوان با بمباران نابود کرد یا به عقب بازگرداند. ساختمانها و تجهیزات ممکن است تخریب شوند اما همگی قابل بازسازی هستند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





