google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
فایق وضعیت حقوق بشر را در افغانستان بحرانی و نگران کننده خواند
نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندهگی افغانستان در سازمان ملل، با انتشار پیامی در ایکس گفته که نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در افغانستان ادامه دارد. به گزارش انصار، نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندهگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، با انتقاد شدید از وضعیت جاری حقوق بشر در کشور گفته است که نبود عدالت، قانونمندی و پاسخگویی در نظام فعلی باعث نقض سیستماتیک حقوق، آزادی و کرامت انسانی مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور شده است. آقای فایق در پیامی که در حساب رسمیاش در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، نوشته است: «رفتارهای غیرانسانی و غیراسلامی چون توهین، تحقیر، شکنجه، ظلم و خونریزی، چه از سوی طالبان و چه از سوی بیگانهگان، گواه روشن این واقعیت تلخاند.» او با اشاره به گزارشهای نگرانکننده از داخل کشور، گفته است که در ولایت غور، نزدیک به ۶۰۰ خانواده توسط حکومت سرپرست طالبان به کوچ اجباری واداشته شدهاند. بهگفته او، این افراد بدون ارائه خدمات اساسی و بدون فراهمسازی امکانات اولیه، مجبور به ترک خانههایشان شدهاند. همچنین او از ادامه کشتار هدفمند مقامات حکومت پیشین در ولایت بادغیس ابراز نگرانی کرده و افزوده است که در پایتخت، زنان و دختران بهدلیل نداشتن محرم، بازداشت و زندانی میشوند؛ اقدامی که به باور او نه تنها با حقوق بشر که با اصول اسلامی نیز در تضاد است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





