google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
روسیه دیپلوماسی طالبان را وارد مرحله تازهای کرد
مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان در پی تصمیم رسمی روسیه برای بهرسمیتشناختن هیئت حاکمه افغانستان اظهار داشت که دیپلوماسی ما وارد مرحله تازهای شده است و تعاملات دوجانبه راهگشای مشروعیت بینالمللی آنها شده است. به گزارش انصار، «ذاکر جلالی» مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان در واکنش به تصمیم رسمی روسیه برای بهرسمیتشناختن «امارت اسلامی افغانستان» (حکومت طالبان)، این تحول را آغازی برای مرحلهای تازه در سیاست خارجی افغانستان توصیف کرد. وی اظهار داشت: «با به رسمیتشناختن امارت اسلامی افغانستان از سوی فدراسیون روسیه، دیپلوماسی ما عملاً وارد مرحله ی تازه ای می شود.» جلالی با اشاره به تلاشهای دیپلوماتیک طالبان پس از بازگشت به قدرت در سال 2021 افزود که دستگاه سیاست خارجی حکومت کنونی از زمان «فتح کابل»، برای اعتمادسازی با کشورهای مختلف تلاش کرده و اعزام دیپلوماتها به پایتختهای منطقه را در دستور کار قرار داده است. بهگفته این دیپلومات حکومت طالبان، سطح روابط با برخی کشورهای منطقه به حدی ارتقا یافته که امکان اعزام سفرا فراهم شده است. مشاور وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تأکید کرد که همانطور که پیشبینی میشد، روند بهرسمیتشناسی بیشتر از مسیر روابط دوجانبه پیش میرود تا از طریق نهادهای چندجانبه. جلالی همچنین با اشاره به جایگاه جهانی روسیه اظهار داشت: «روسیه در کنار آنکه یکی از کشورهای مهم منطقهای ماست، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و بازیگری فعال در دیپلوماسی چندجانبه در سطح جهانی نیز بهشمار میرود.» وی در پایان تاکید کرد که درهای تعامل با کشورهای غربی نیز همچنان باز است، به شرطی که این تعامل بدون مداخله در امور داخلی و بدون قضاوت جانبدارانه باشد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





