google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
آغاز تحقیق درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان
پنتاگون اعلام کرد تیم تحقیق ویژهای برای بررسی نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از ماه جولای (سرطان) کار خود را آغاز خواهد کرد. هدف این تحقیق، درس گرفتن از اشتباهات گذشته و جلوگیری از تکرار وقایع مشابه است. به گزارش انصار، «شان پارنل» سخنگوی وزارت دفاع امریکا به خبرنگاران گفت که اعضای تیم تحقیق درباره نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از ماه جولای کار خود را شروع خواهند کرد. این تیم مامور بررسی جزئیات و عملکرد نیروهای امریکایی در مراحل خروج از افغانستان است. وی افزود هدف از این تحقیق، یافتن پاسخهایی درباره نحوه گزارشدهی در جریان خروج، ترک پایگاه بگرام، انتقال نیروها به کندهار و دیگر ابعاد این عملیات است. سخنگوی وزارت دفاع امریکا همچنین اظهار داشت تاکنون مصاحبههایی با افراد مختلف انجام شده و روند تحقیق ادامه دارد. پارنل، جنگهای افغانستان و ویتنام را نمونههایی خواند که تجربه آنها نباید بار دیگر تکرار شود و تاکید کرد که پایان این جنگها با تصاویری نظیر بالگردهای در حال ترک سفارتها، مورد قبول امریکا نیست. ترامپ، رئیسجمهور امریکا، بارها نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آن را «خروج شرمآور» خوانده بود. دولت وی اکنون در تلاش است با تحقیق در این زمینه، مسئولان احتمالی این خروج نامنظم را شناسایی کند. بر اساس این گزارش، چنین تحقیقی به دنبال ارائه درسهایی است که بتواند دکترین نظامی امریکا را در مواجهه با بحرانهای مشابه بهبود بخشد و مانع از تکرار اشتباهات گذشته شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





