google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
بلاول بوتو خواستار پابندی طالبان به تعهدات دوحه شد
رئیس حزب مردم پاکستان در سمیناری با موضوع مبارزه با تروریزم در اسلامآباد تأکید کرد که نقض مکرر تعهدات طالبان باعث بیثباتی در منطقه شده است و از آنها خواست به توافقنامه دوحه پایبند بمانند. به گزارش انصار، «بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم پاکستان، در نشست «پاکستان؛ سدی در برابر تروریزم» که در اسلامآباد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت پایبندی حکومت طالبان به تعهدات خود در توافقنامه دوحه، هشدار داد که نقض مکرر این تعهدات، ثبات امنیتی در منطقه را به مخاطره میاندازد. وی با بیان اینکه تروریزم یک تهدید جهانی است، افزود: پاکستان در مسیر مقابله با این پدیده هزینههای جانی و اقتصادی سنگینی متحمل شده است. رئیس حزب مردم پاکستان همچنین تاکید کرد که موفقیت در مبارزه با تروریزم نیازمند همکاری و پایبندی همه طرفها، از جمله طالبان، به تعهداتشان است. بلاول بوتو خطاب به سران طالبان گفت: «وفاداری به تعهدات دوحه تنها راه جلوگیری از بیثباتی در منطقه است.» وی یادآور شد که طبق این توافق، طالبان متعهد شدهاند که اجازه ندهند خاک افغانستان به محلی برای فعالیت گروههایی مانند القاعده و داعش تبدیل شود. پیش از این نیز مقامهای پاکستانی بارها حکومت طالبان را به پناه دادن به اعضای تحریک طالبان پاکستان متهم کردهاند. با این حال، حکومت طالبان نیز با تاکید بر فرافکنی پاکستان همواره اعلام کرده است که افغانستان به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه کشورهای همسایه اقدام کنند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





