google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
محکومیت بین المللی تجاوز امریکا به تأسیسات هسته ای ایران
تجاوز امریکا به تأسیسات هسته ای ایران با محکومیت بین المللی جامعه جهانی رو به رو شده است. به گزارش انصار به نقل از شبکه المیادین، «میگل دیاز کانل»، رئیس جمهوری کیوبا در بیانیهای در واکنش به حمله متجاوزانه امریکا به مراکز هستهای ایران تأکید کرد: ما بمباران تأسیسات هستهای ایران توسط امریکا را که موجب تشدید خطرناک درگیری در خاورمیانه است، قویاً محکوم میکنیم. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مدعی حمله به مراکز هستهای ایران شد. اقدامی که با واکنش منفی بسیاری از سیاستمداران امریکایی همراه شد و بسیاری آن را خلاف قانون اساسی ایالات متحده و نیز موجب درگیر شدن طولانی مدت این کشور در یک جنگ فرسایشی و خونبار دانستند. از سوی دیگر بسیاری از مقامات ایران این حمله را سطحی دانسته و اعلام کردند که خسارتهای سایت فوردو در نتیجه این حملات برخلاف ادعای مقامات امریکایی، قابل جبران خواهد بود. برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کیوبا نیز با محکوم کردن تجاوز مستقیم امریکا به ایران، آن را یک اقدام جنایتکارانه و غیرمسئولانه دانست و تأکید کرد: این حمله ناقض قوانین بینالمللی بوده و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت. وی در پایان گفت: کیوبا همبستگی خود را با دولت و ملت ایران ابراز میدارد. گوستاوو پترو، رئیس جمهور کولمبیا نیز در واکنش به اقدام امریکا در حمله به تأسیسات هستهای ایران گفت: حمله امریکا به تأسیسات هستهای ایران، خاورمیانه را به آتش میکشد. وی با رد ادعاهای مقامات غربی در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هستهای گفت: ایران در حال توسعه سلاحهای هستهای نیست، بلکه هدف آن توسعه صلحآمیز آن است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





