google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
امریکا قطعنامهٔ آتشبس دایمی در غزه را وتو کرد
ایالات متحدۀ امریکا با استفاده از حق وتو، قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتشبس فوری، بدون قید و شرط و دایمی میان اسرائیل و حماس در غزه بود، رد کرد. به گزارش انصار به نقل از الجریزه ؛ این قطعنامه در حالی از تصویب بازماند که ۱۴ عضو دیگر شورا به آن رأی موافق دادند و تنها امریکا مخالفت کرد. در گزارش امدهاست که این قطعنامه توسط ۱۰ کشور عضو پیشنهاد شده بود و در کنار آتشبس خواستار آزادی زندانیان اسرائیلی در غزه نیز شده بود، اما نمایندۀ موقت امریکا، دوروتی شیا، با رد آن گفت: «هیچ پیوند مستقیمی میان آتشبس و آزادی اسرا وجود ندارد.» در واکنش، نمایندۀ چین، فو کانگ گفتهاست که اسرائیل «همه خطوط قرمز حقوق بشردوستانه بینالمللی را نقض کرده» و با حمایت یک کشور خاص از پاسخگویی معاف ماندهاست. همزمان با وتوی این قطعنامه، حملات اسرائیل در نوار غزه ادامه یافته و به گفتۀ وزارت صحت غزه، تنها در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۹۵ تن جانخود را از دست داده و بیش از ۴۴۰ تن زخمی شدهاند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





