google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
آلمان تماسها با طالبان را در سطح فنی خواند
وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که تماسهای این کشور با حکومت طالبان در سطح فنی است و هنوز برای برقراری روابط دیپلوماتیک و سیاسی در دستور کار نیست. به گزارش انصار، وزارت خارجه آلمان در واکنش به گزارشهای منتشر شده مبنی بر تماسهای دیپلوماتیک با حکومت طالبان، اعلام کرد برنامهای جهت برقراری روابط دیپلوماتیک و سیاسی در دستور کار ندارد و تمامی تماسها با حکومت طالبان تنها در سطح «فنی» صورت گرفته است. این درحالی است که هفته گذشته «سهیل شاهین» سفیر حکومت طالبان در دوحه، با «رالف دیتر راینهارد» کاردار سفارت آلمان برای افغانستان، دیدار و گفتگو کرده بود. بنا بر اطلاعیه سفارت افغانستان در دوحه، در این نشست، روابط دوجانبه، مسائل سیاسی، کمکهای بشردوستانه و راههای تقویت اعتماد میان کابل و برلین مورد بحث قرار گرفته بود. وزارت خارجه آلمان با اذعان به اینکه تاکنون حکومت طالبان از سوی جامعه بینالمللی، از جمله برلین، به رسمیت شناخته نشده است تصریح کرد دولت فدرال هیچ برنامهای برای برقراری تماس در «سطح سیاسی» با حکومت طالبان ندارد؛ با این حال، در «سطح فنی» با آنها در ارتباط است. بر اساس این گزارش، سفارت برلین در کابل کماکان در وضعیت تعطیلی قرار دارد. در حال حاضر، دیپلوماتهای آلمانی مسئول امور مربوط به افغانستان در دوحه مستقر بوده و فعالیتهای مرتبط را از آن مرکز راهبری میکنند. در عین حال، سرکنسولگری افغانستان در مونیخ در تعامل با نمایندگان حکومت طالبان قرار دارد. در همین راستا، کابل طی بیانیهای اعلام نموده است خدمات ارائه شده توسط این نمایندگی دیپلوماتیک به پناهجویان افغان را به رسمیت میشناسد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





