google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
توقف وضع تحریمهای تازه بر ایران از سوی امریکا
کاخ سفید دستور توقف وضع تحریمهای تازه بر ایران را صادر کرده است. این تصمیم بهدلیل ابهام در ساختار تصمیمگیری دولت ترامپ، از سوی دفتر سخنگوی کاخ سفید اعلام شده است. به گزارش انصار، روزنامه والستریت ژورنال، نوشته است که این دستور هفته گذشته از سوی کارولاین لویت، سخنگوی کاخ سفید، به شورای امنیت ملی، وزارت خزانهداری و وزارت خارجه ایالات متحده فرستاده شده است. مقامهای نزدیک به کاخ سفید گفتهاند که سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران که پیشتر توسط رییس جمهور ترمپ دنبال میشد، اکنون در حالت توقف قرار دارد. به گفته منابع والستریت ژورنال، این تصمیم تنها منحصر به حوزه سیاست خاورمیانه نیست، بلکه با منافع ایالات متحده در حوزههای دیگر مانند روابط با چین، اروپا، هند و جنوب شرق آسیا نیز پیوند دارد. بربنیاد گزارش، از سوی دیگر، آشفتهگی در ساختار شورای امنیت ملی امریکا، بهویژه پس از تعلیق بیش از ۱۰۰ کارمند این نهاد، باعث شده است که مسوولیتهای سیاستگذاری میان وزارت خارجه و دفتر معاون رییس جمهور بهدرستی تقسیم نشود. در همین حال، آنا کلی، معاون سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به گزارشها درباره توقف وضع تحریمهای تازه، گفته است: «هر تصمیم تازه در مورد تحریمها، از سوی کاخ سفید یا نهادهای ذیربط در دولت اعلام خواهد شد.» این در حالی است که مقامهای دولت پیشین امریکا، بارها از سیاست فشار حداکثری بر ایران بهعنوان یک ابزار بازدارنده در برابر فعالیتهای هستهای این کشور یاد کردهاند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





