google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
گنداپور خواستار ازنگری سیاست فعلی پاکستان در قبال افغانستان شد
سروزیر ایالت خیبرپختونخوا پاکستان با انتقاد از رویکرد دولت اسلامآباد نسبت به افغانستان، سیاست فعلی این کشور را موجب افزایش تنش با کابل توصیف کرد و خواستار بازنگری فوری در آن شد. به گزارش انصار، در نشست اخیر کابینه ایالتی خیبرپختونخوا که به ریاست «علی امین گنداپور» برگزار شد، قطعنامهای تصویب شد که سیاست دولت پاکستان در قبال افغانستان را «شکستخورده و ناکارآمد» توصیف میکند. به نقل از «داون نیوز» این قطعنامه تأکید دارد که سیاست فعلی دولت پاکستان نهتنها کمکی به کاهش تنش نکرده، بلکه موجب گسترش تروریزم، افزایش تنشها میان دو کشور، ایجاد فضای نفرت و اختلال در روند تجارت شده است. کابینه ایالتی خیبرپختونخوا از دولت اسلامآباد خواسته تا این سیاست را بهطور فوری بازنگری کرده و برای بازسازی اعتماد میان دو ملت اقدامات ملموس انجام دهد. گنداپور همچنین از دولت مرکزی پاکستان خواسته است که به مقامات ایالتی اجازه گفتگوی مستقیم با حکومت طالبان در افغانستان را بدهد. پیشتر نیز گنداپور گفته بود که گفتگو با طالبان تنها راه ممکن برای رسیدن به صلح در ایالت خیبرپختونخوا است. اما مقامات اسلامآباد پاسخ دادند که سیاست خارجی در حیطه اختیارات دولت فدرال است و مقامات ایالتی مجاز به مذاکره مستقیم با طالبان نیستند. دولت پاکستان بارها افغانستان را به پناه دادن به گروههای تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان (تی.تی.پی) متهم کرده و در مقابل افغانستان نیز هرگونه همکاری با این گروهها را رد کرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





