google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اشتراک نماینده حکومت طالبان در نشست امنیتی مسکو
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان، اعلام کرد که جمال ناصر غروال، سرپرست سفارت حکومت طالبان در مسکو، در سیزدهمین نشست بینالمللی امنیتی مسکو که با حضور مقامات ارشد امنیتی برگزار شد، شرکت کرده است. به گزارش انصار، این نشست، که به تاریخ ۷ جوزا برگزار شد، میزبان نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور از جنوب و شرق جهان، اعضای کشورهای مشترکالمنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بیش از ۲۰ سازمان بینالمللی بود. به گفتهی وزارت خارجه حکومت طالبان، غروال در سخنرانی خود در این نشست، به تشریح آخرین تحولات و دستاوردهای امنیتی در افغانستان پرداخت و تأثیرات این پیشرفتها را در سطوح منطقهای و جهانی بررسی کرد. نشست فرمت مسکو، که از سال ۲۰۱۸ به طور منظم برگزار میشود، بستری برای بحث درباره مسائل امنیتی منطقهای و جهانی است. به گفتهی کارشناسان روابط بینالملل، حضور غروال در این نشست، که اولین حضور یک هیئت عالیرتبه حکومت طالبان در این فورم است، اهمیت دیپلوماتیک ویژهای دارد. این اقدام در حالی صورت میگیرد که حکومت طالبان در تلاش برای تعامل با کشورهای منطقه و جهان است، اما همچنان با چالشهایی مانند عدم به رسمیت شناختن رسمی از سوی جامعه بینالمللی و نگرانیها درباره نقض حقوق بشر، بهویژه حقوق زنان، مواجهاند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





