google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ازبکستان خواستار ازسرگیری فعالیت گروه تماس شانگهای افغانستان شد
در بیستمین نشست مجمع اندیشکدههای سازمان همکاری شانگهای در دهلینو، بختیار مصطفیاف ازبکستان خواستار فعالسازی مجدد گروه تماس شانگهای - افغانستان برای کمک به مهار بحران انسانی و تثبیت سیاسی در این کشور شد. به گزارش انصار، در بیستمین نشست مجمع اندیشکدههای سازمان همکاری شانگهای که در روزهای ۲۱ و ۲۲ می در دهلینو برگزار گردید، بختیار مصطفیاف، معاون مدیر مؤسسه مطالعات استراتژیک ازبکستان، از اعضای این سازمان خواست تا فعالیت گروه تماس سازمان همکاری شانگهای - افغانستان را از سر بگیرند. به گفته مصطفیاف، این گروه تماس پیشتر به عنوان ابزاری مؤثر برای هماهنگی میان کشورهای عضو و یافتن راهحلهای منطقهای در قبال افغانستان شناخته شده بود. وی تأکید کرد که این گروه میتواند نقش مهمی در مهار بحران انسانی و ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان داشته باشد. او افزود که همکاری و هماهنگی میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قبال افغانستان یک عامل کلیدی برای تأمین امنیت و ثبات منطقهای است و لازم است که این تلاشها به طور جدی دنبال گردد. این پیشنهاد در حالی مطرح میشود که افغانستان با بحرانهای متعددی از جمله انسانی، اقتصادی و امنیتی روبرو است و حمایت منطقهای میتواند به کاهش این چالشها کمک نماید.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





