google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
توافق هند و طالبان بر تقویت همکاریها و مقابله با مداخلات پاکستان
در گفتگوی تلیفونی میان جی شنکر، وزیر امور خارجه هند، و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه و مقابله با مداخلات خارجی، بهویژه از سوی پاکستان، به توافق رسیدند. این تماس، نخستین گفتگوی رسمی میان مقامهای ارشد دیپلوماتیک هند و طالبان از زمان تسلط دوباره آنها بر افغانستان در سال ۲۰۲۱ است. به گزارش انصار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، رندیر جایسوال، در یک نشست خبری گفت، وزیر خارجه هند در این تماس تلیفونی تأکید کرده که پاکستان نباید با انتشار اطلاعات نادرست و روایتهای ساختگی، روابط هند و افغانستان را تضعیف کند. جایسوال افزود: «جی شنکر و متقی در این گفتگو بر ادامه همکاریها در زمینههای توسعهای، کمکهای بشردوستانه و امنیت منطقهای توافق کردند.» امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، نیز گزارشهای اخیر اسلامآباد مبنی بر اصابت موشک از سوی هند به خاک افغانستان را «بیاساس و دروغین» خواند و بر تعهد کابل به ایجاد فضای اعتماد و همکاری با دهلی نو تأکید کرد. متقی همچنین اطمینان داد که خاک افغانستان علیه منافع هند، بهویژه توسط گروههایی مانند لشکر طیبه و جیش محمد که تحت حمایت پاکستان هستند، استفاده نخواهد شد. وزیر خارجه هند از موضع طالبان در محکومیت شدید حمله تروریستی اخیر در پهلگام قدردانی کرد. وزارت امور خارجه هند نیز ادعاهای پاکستان را «کاملاً مضحک» توصیف کرد و آن را تلاشی برای تخریب روابط رو به رشد میان دهلی نو و کابل دانست. این گفتگوی تلیفونی در حالی انجام شد که هند از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱، رویکردی محتاطانه اما رو به گسترش در قبال طالبان اتخاذ کرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





