google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
برای بهبود روابط، طالبان و پاکستان سفیران جدید معرفی میکنند
رسانههای پاکستانی پس از برگزاری نشست سهجانبه در چین گزارش دادهاند که اسلامآباد و حکومت طالبان در گامی مهم برای بهبود روابط دوجانبه، به توافق رسیدهاند که سفیران جدیدی را برای تقویت روابط دیپلوماتیک معرفی کنند. به گزارش انصار به نقل از روزنامه داون، این تصمیم در نشست غیررسمی سهجانبهای با حضور محمد اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در پکن حاصل شده است. وانگ یی اعلام کرد که هر دو طرف «تمایل روشنی» برای ارتقای روابط دیپلوماتیک نشان داده و بهطور اصولی با تبادل سفیران در آینده نزدیک موافقت کردهاند. چین از این توافق استقبال کرده و متعهد به حمایت از بهبود روابط کابل و اسلامآباد شده است. این توافق پس از سالها تنش، بهویژه بر سر اتهامات پاکستان مبنی بر حضور تحریک طالبان پاکستان (TTP) در خاک افغانستان، نشانهای از بهبود نسبی روابط است. دان گزارش داد که این نشست بخشی از تلاشهای چین برای کاهش تنشهای منطقهای و گسترش پروژههای اتصال اقتصادی، از جمله الحاق افغانستان به کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) بوده است. هرچند هیچ کشوری تاکنون حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناخته، چین پیشتر سفیر خود را به کابل فرستاده و دیپلومات حکومت طالبان را پذیرفته است. این تحول در حالی رخ میدهد که پاکستان با افزایش حملات تی تی پی، بهویژه در خیبرپختونخوا و بلوچستان، مواجه بوده و بارها از حکومت طالبان خواسته تا علیه این گروه اقدام کند. حکومت طالبان اما این اتهامات را رد کرده و مدعی است خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمیشود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





