google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند                 افغانستان                 ایران                 بین المللی                 فرهنگی و هنری                                
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ایران      |      غزه
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
1404/03/02-07:37

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان با تأکید بر حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات دارو، اظهار داشت تمامی نهادها موظف به اولویت‌دهی به محصولات طبی داخلی باکیفیت در فرآیند تأمین و تدارکات هستند.

به گزارش انصار، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت طالبان در حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به واردات دارو تاکید کرد تمامی نهادها موظف هستند در فرایند تهیه و تأمین، محصولات طبی داخلی باکیفیت را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: «داروهای باکیفیت، ضامن سلامت جامعه‌اند؛ اما داروهای بی‌کیفیت به سلامت جامعه آسیب جدی وارد می‌کند. توجه به کیفیت و معیارها، مسئولیت اساسی تمامی نهادهای مرتبط است.»

در این مراسم، سه کارخانه داروسازی افغانستان به دلیل تولید داروهای باکیفیت و معیاری، گواهینامه‌های بین‌المللی «GMP» دریافت کردند؛ این گواهینامه معتبر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محصولاتشان را به بازارهای خارجی صادر کنند.

عبدالغنی برادر گفت که «اگر کارخانه‌های تولید دارو در داخل کشور مطابق با کیفیت و معیار های ملی و بین‌المللی فعالیت کنند، نه تنها نیازهای داخلی برطرف خواهد شد، بلکه وابستگی به واردات نیز کاهش می‌یابد. این موفقیت را به مسئولان این کارخانه‌ها تبریک می‌گویم.»

وی همچنین استفاده گسترده از داروهای وارداتی را به ضرر اقتصاد افغانستان دانست و افزود واردات دارو، هم‌زمان با افزایش هزینه‌ها، موجب خروج ارز از کشور می‌شود.

معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطمینان داد فرآیندهای اقتصادی در ساختار طالبان ساده‌تر، سریع‌تر و منظم‌تر خواهد شد.

 

نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند.
کاراکترهای نشان داده شده را در فیلد زیر بنویسید.
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
اشتراک نمایندگان طالبان در کنفرانس سازمان همکاری خطوط آهن
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ایران
تأکید ایران و افغانستان بر ایجاد کریدورهای پایدار تجاری
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملاهبت الله
ملاهبت الله خواستار مدیریت شفاف درآمدهای دولتی شد
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
اربکستان
ازبکستان خواستار افزایش تجارت با افغانستان است
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
امریکا
افزایش قیمت نفت ایران به 101 و نفت جهانی 109 دالر
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
آغاز کار عملی فابریکه سمنت یتیم‌تاق جوزجان
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
تأثیر مستقیم تحولات افغانستان بر امنیت منطقه
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
پاکستان
عزیزی: مسیر ترانزیت افغانستان از پاکستان حق اساسی کشور است
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
هرات
تاکید متقی بر تقویت نقش تجاری در مناسبات با همسایگان افغانستان
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
بلاروس
رایزنی طالبان برای خرید گازوئیل و بنزین از بلاروس
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
وزیر صنعت حکومت طالبان عازم ازبکستان شد
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
چهار تن به اتهام سرقت یک و نیم کیلو طلا در لوگرباز داشت شدند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
هرات
لوله گذاری 44 کیلومتری پروژه انتقال گاز «تاپی» در هرات
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
طالبان: با وجود گرانی جهانی، بازار نفت و گاز در افغانستان با ثبات مانده‌است
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
سازمان ملل
نگرانی سازمان ملل از افزایش قیمت مواد غذایی در افغانستان
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
روسیه
افزایش واردات مواد نفتی از روسیه و بلاروس به افغانستان
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
طالبان
افغانستان در میان 20 شریک تجاری برتر ازبکستان
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
تأکید ایران و افغانستان بر ایجاد کریدورهای پایدار تجاری
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملاهبت الله خواستار مدیریت شفاف درآمدهای دولتی شد
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بی‌طرفانه از جهان در خدمت مردم
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بی‌طرفانه از جهان در خدمت مردم
سیاست حفظ حریم خصوصی            شرایط استفاده
پیوندهای خارجی صرفاً جهت ارجاع ارائه شده‌اند. انصار پرس مسئولیتی در قبال محتوای سایت‌های اینترنتی خارجی ندارد. @ 2025 Ansar Press
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند