google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ملا برادر: همه نهادها باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند
معاون اقتصادی نخستوزیر حکومت طالبان با تأکید بر حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات دارو، اظهار داشت تمامی نهادها موظف به اولویتدهی به محصولات طبی داخلی باکیفیت در فرآیند تأمین و تدارکات هستند. به گزارش انصار، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت طالبان در حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به واردات دارو تاکید کرد تمامی نهادها موظف هستند در فرایند تهیه و تأمین، محصولات طبی داخلی باکیفیت را در اولویت قرار دهند. وی تصریح کرد: «داروهای باکیفیت، ضامن سلامت جامعهاند؛ اما داروهای بیکیفیت به سلامت جامعه آسیب جدی وارد میکند. توجه به کیفیت و معیارها، مسئولیت اساسی تمامی نهادهای مرتبط است.» در این مراسم، سه کارخانه داروسازی افغانستان به دلیل تولید داروهای باکیفیت و معیاری، گواهینامههای بینالمللی «GMP» دریافت کردند؛ این گواهینامه معتبر به آنها اجازه میدهد تا محصولاتشان را به بازارهای خارجی صادر کنند. عبدالغنی برادر گفت که «اگر کارخانههای تولید دارو در داخل کشور مطابق با کیفیت و معیار های ملی و بینالمللی فعالیت کنند، نه تنها نیازهای داخلی برطرف خواهد شد، بلکه وابستگی به واردات نیز کاهش مییابد. این موفقیت را به مسئولان این کارخانهها تبریک میگویم.» وی همچنین استفاده گسترده از داروهای وارداتی را به ضرر اقتصاد افغانستان دانست و افزود واردات دارو، همزمان با افزایش هزینهها، موجب خروج ارز از کشور میشود. معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان به سرمایهگذاران داخلی و خارجی اطمینان داد فرآیندهای اقتصادی در ساختار طالبان سادهتر، سریعتر و منظمتر خواهد شد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





