google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تأکید وزرای خارجه طالبان و ایران بر مدیریت مهاجران و منابع آب
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در تهران دیدار و درباره مسائل مهاجران، مدیریت منابع آب، امنیت و همکاریهای دوجانبه گفتوگو کردند. دو طرف بر بازگشت تدریجی مهاجران و توسعه روابط تجاری و ترانزیتی تأکید کردند. به گزارش انصار، وزارت خارجه حکومت طالبان طی اعلامیه ای گفته، امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، در سفری به تهران با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، دیدار کرد. محور اصلی این دیدار، بررسی وضعیت مهاجران افغان در ایران، مدیریت منابع آب، مسائل امنیتی و تقویت همکاریهای دوجانبه بود. متقی در این دیدار بر ضرورت بازگشت «تدریجی و آبرومندانه» مهاجران افغان از ایران تأکید کرد و از دولت ایران خواست تا زمینههای لازم برای اسکان مجدد این مهاجران در افغانستان را فراهم کند. او همچنین به موضوع زندانیان افغان در ایران اشاره کرد و خواستار تسهیلات بیشتر برای آنها شد. از سوی دیگر، عباس عراقچی بر تعهد ایران برای ارائه تسهیلات بیشتر به مهاجران افغان تأکید کرد. وی همچنین توسعه همکاریها در حوزههای تجارت و ترانزیت را از اولویتهای روابط دو کشور دانست و بر تقویت این همکاریها تأکید کرد. در این دیدار، دو طرف درباره مدیریت منابع آب نیز گفتگو کردند. این دیدار در حالی انجام شد که روابط ایران و حکومت طالبان پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱، با چالشهایی از جمله موضوع مهاجران و مدیریت منابع آب مواجه بوده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





