google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تاجکستان تهدید تروریزم از افغانستان را جدی خواند
رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجکستان با هشدار نسبت به افزایش ناامنیها در مرز افغانستان، خواستار اجرای روشهای عملیاتی تازه برای مقابله با تروریزم و تنشهای فرامرزی شد. به گزارش انصار، «سیمومین یتیموف» رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجکستان در نشست پنجاهوششم شورای رؤسای امنیتی و سرویسهای ویژه کشورهای مستقل مشترکالمنافع (CIS) که در دوشنبه، پایتخت تاجکستان برگزار شد، نسبت به گسترش تهدیدات تروریستی از سوی افغانستان هشدار داد. به گفته وی، ماهیت فرامرزی تروریزم بینالمللی و شکلگیری کانونهای تنش در نزدیکی مرزهای کشورهای مشترکالمنافع، بهویژه در مرزهای افغانستان، نیازمند تلاش مشترک، تبادل بهموقع اطلاعات و بهروزرسانی مداوم روشهای عملی است. در این نشست، نمایندگان ارشد امنیتی کشورهای روسیه، تاجکستان، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرغزستان و ازبکستان شرکت داشتند و ترکمنستان نیز بهعنوان ناظر حضور یافت. «امامعلی رحمان» رئیسجمهور تاجکستان نیز در این نشست شرکت و بر لزوم تقویت همکاریهای امنیتی به دلیل چالشهای روزافزون تأکید کرد. وی همچنین تروریزم، افراطگرایی، قاچاق مواد مخدر و سلاح و رشد جرایم سایبری را از مهمترین تهدیدات خواند. قرار است تاجکستان در سال 2025 ریاست دورهای اتحادیه کشورهای مستقل مشترکالمنافع را بر عهده بگیرد. به گفته مقامهای تاجک، تقویت امنیت منطقهای یکی از اولویتهای اصلی این کشور در دوره پیشرو خواهد بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





