google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رئیس جمهور پیشین افغانستان خواستار لغو تفاهم نامه اطلاعاتی با پاکستان شد
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از دولت جدید این کشور خواست تفاهم نامه اخیر با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) را لغو کند. کرزی روز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی شدید از امضای این تفاهم نامه از دولت خواست از امضای اسنادی که برخلاف منافع ملی کشور است، خودداری کند. دستگاه های جاسوسی پاکستان و افغانستان در خصوص تبادل اطلاعات و تقویت همکاری ها در مبارزه با طالبان تفاهم نامه ای امضا کردند. شماری از نمایندگان مجلس سنای افغانستان نیز امروز (چهارشنبه) با (ننگین) خواندن این تفاهم نامه خواهان ابطال آن از سوی مجلس شدند. عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: (این تفاهم نامه در حالی امضا می شود که هیچ خانه ای در افغانستان از گزند پاکستان در امان نمانده است.) وی خاطر نشان کرد: (شورای ملی می تواند این تفاهم نامه را پس از ارائه گزارش کمیسیون های موظف، لغو کند.)
شکریه بارکزی، از نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن این (پیمان ننگین و بی شرمانه) افزود: (پارلمان افغانستان باید به صورت آنی، این تفاهم نامه را باطل اعلام کند.) بارکزی با بیان اینکه این پیمان در حال تحمیل شدن بر مردم افغانستان است از اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور خواست آن را به سرعت لغو کند.
فوزیه کوفی، دیگرنماینده مجلس نیز ضمن اعتراض به امضای این تفاهم نامه گفت: (امروز بدون این که بفهمیم در متن آن چه نوشته شده است باید با کارت قرمز اعضای مجلس آن را باطل کنیم.) بنا بر گزارش ها، این تفاهم نامه همزمان با سفر هفته گذشته ی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به کابل امضا شده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





