google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وزیرخارجه حکومت طالبان ایران میرود
امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، هفته آینده در رأس هیأتی دیپلوماتیک به تهران سفر خواهد کرد تا با مقامات ج.ا.ایران درباره مسائل مشترک میان کابل و تهران گفتگو کند. به گزارش انصار؛ امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان قرار است هفته آینده در رأس هیأتی دیپلوماتیک به تهران، پایتخت ج.ا.ایران، سفر کند. این سفر که به منظور تقویت روابط دیپلوماتیک میان کابل و تهران ترتیب داده شده، فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره مسائل مشترک میان دو کشور همسایه فراهم خواهد کرد. بر اساس گزارشهای رسانهای، وزیر خارجه طالبان در جریان این سفر با مقامات ارشد ج.ا.ایران دیدارهای جداگانهای خواهد داشت تا درباره طیف گستردهای از موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو کند. اگرچه جزئیات دقیق این موضوعات هنوز اعلام نشده، اما انتظار میرود مسائل اقتصادی، تجاری، امنیتی و مهاجرت از جمله محورهای اصلی این مذاکرات باشد، با توجه به روابط تاریخی و جغرافیایی نزدیک میان افغانستان و ج.ا.ایران باشد. سفر متقی به تهران در حالی انجام میشود که ج.ا.ایران بهعنوان یکی از همسایگان کلیدی افغانستان، نقش مهمی در مسائل منطقهای ایفا میکند و همکاریهای دوجانبه میتواند بر ثبات و توسعه در افغانستان تأثیرگذار باشد. این سفر همچنین نشاندهنده تلاش طالبان برای گسترش تعاملات دیپلوماتیک با کشورهای منطقه است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





