google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
کشته شدن 16 عضو طالبان پاکستانی در خیبرپختونخوا و پنجاب
رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که پولیس و نیروهای امنیتی این کشور در دو عملیات جداگانه در ایالتهای پنجاب و خیبرپختونخوا، دستکم ۱۶ جنگجوی وابسته به تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) را از بین بردهاند. به گزارش انصار، روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داد که در عملیات نخست در منطقهای کوهستانی در ایالت پنجاب، پولیس این ایالت با همکاری واحد مبارزه با تروریزم (CTD) به مخفیگاههای تیتیپی حمله کرد. مقامات پولیس پنجاب اعلام کردند که بر اساس اطلاعات دریافتی، بین ۲۰ تا ۳۰ شبهنظامی در این منطقه حضور داشتند و در حال برنامهریزی برای حملات تروریستی علیه تأسیسات دولتی و غیرنظامیان بودند. در این عملیات ۱۰ جنگجوی تیتیپی کشته شدند. طبق گزارشها، عملیات دوم در منطقه میرعلی وزیرستان شمالی در ایالت خیبرپختونخوا انجام شد، جایی که ۶ عضو دیگر تیتیپی در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند. ارتش پاکستان اعلام کرد که در این عملیات، مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و مواد منفجره از مخفیگاههای شبهنظامیان کشف و ضبط شده است. یک مقام ارشد امنیتی به روزنامه داون گفت که «این عملیات بخشی از تلاشهای مداوم برای ریشهکن کردن تهدیدات تروریستی در مناطق مرزی و داخلی پاکستان است.» این عملیات در حالی انجام شد که پاکستان برای میزبانی اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در اسلامآباد آماده میشود و مقامات این کشور بر حفظ امنیت در سراسر کشور تأکید دارند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





