google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
مذاکرات با امریکا روی روابط ایران و روسیه تأثیر نخواهد داشت
کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، در یک برنامه تلویزیونی جزئیاتی از محتوای نامه آیتالله علی خامنهای به ولادیمیر پوتین را شرح داده و گفته عباس عراقچی در دیدارش با رئیسجمهور روسیه جزئیاتی از مذاکرات با امریکا و خطوط سرخ ایران را توضیح داده است. به گزارش انصار، سفیر ایران میگوید پیام آیتالله علی خامنهای، رهبر ایران به ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه، این بوده که مذاکرات و گفتگوهای ایران [با غرب] ارتباطی با روابط دوستانه تهران با کشورهای دیگر نخواهد داشت. به گفته آقای جلالی، رهبر ایران در این نامه تاکید کرده بوده است که رابطه ایران با دوستانش «استمرار» خواهد داشت. پیام مکتوب آقای خامنهای را عباس عراقچی در روز ۱۷ اپریل، ۲۸ حمل در جریان سفر به مسکو به آقای پوتین رساند. به گفته سفیر ایران در مسکو دلیل ارسال پیام، شفاف کردن فضا بین دو کشور بوده است: «به محض اینکه روسها کمی به سمت غرب میروند جریانی در داخل ایران شکل میگیرد که «روسها ما را فروختند» و به محض اینکه ایران هم با غرب صحبت میکند، در محافل روسیه اینطور بحث میشود که «اگر ایران رابطهاش با غرب تنظیم شود، به زیان روسیه خواهد بود.» او میگوید پیام آقای خامنهای این بوده است که «ما دوست داریم با تمام دنیا رابطه متوازن و درست داشته باشیم» و قرار نیست «رابطه ما با دوستان کم شود.» سفیر ایران در مسکو همچنین گفته در فضای کنونی هم مسکو هم تهران «نیاز به مشورت متقابل» دارند. بر اساس گفتههای آقای جلالی، هم روسها درباره مذاکره با نماینده امریکا در زمینه اوکراین توضیح دادهاند هم عباس عراقچی به آقای پوتین گزارش داده که در مذاکرات با امریکا چه مباحثی مطرح شده، «خطوط سرخ» ایران کجاست و ایران چگونه «حرکت» خواهد کرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





