google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
برکناری چند استاد سلفی از دانشگاه های افغانستان
حکومت طالبان در ادامه ممنوعیت جریان سلفیت و وهابیت در افغانستان، شماری از اساتید دانشگاههای این کشور را به دلیل وابستگی به این جریانها برکنار کرد. به گزارش انصار، حکومت طالبان در ادامه سیاستهای مقابله با جریان سلفی و وهابی در افغانستان، شش عضو علمی دانشکدههای «شرعیات و ثقافت اسلامی» را در ولایتهای مختلف این کشور برکنار کرد. بر اساس گزارش رسانهها، شش تن از اعضای علمی دانشکدههای شرعیات و ثقافت اسلامی در دانشگاههای ننگرهار، لغمان و کنر از وظایف خود برکنار شدند. اسناد رسمی نشان میدهد که این تصمیم پس از ارزیابیهای انجامشده توسط مدرسه دینی «جامعه عبدالله بن مسعود»، یکی از نهادهای نزدیک به حکومت طالبان، اتخاذ شده است. بر اساس مکتوب رسمی وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان که در 16 ماه حمل 1404 صادر شده، این ارزیابی به دستور مستقیم رهبر طالبان انجام شده است. گفته میشود یک استاد از دانشگاه ننگرهار، چهار نفر از دانشگاه لغمان و یک نفر دیگر از دانشگاه سید جمالالدین در کنر بودهاند که به دلیل گرایش به سلفیت و وهابیت برکنار شدهاند. پیش از این نیز بارها وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان شماری از اساتید دانشگاههای افغانستان را برکنار کرده است. «هبتالله آخندزاده» رهبر طالبان ماه عقرب سال گذشته، فرمانی صادر کرد که هدف آن مقابله با نفوذ وهابیت و سلفیت در شرق افغانستان، به ویژه در ولایت کنر، بود. این فرمان پس از دریافت گزارشی از وضعیت ولایت کنر به تصویب رسید و بهطور خاص بر شناسایی و محدود کردن منابع مالی خارجی گروههای سلفی تأکید داشت.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





