google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سیمور هرش: امریکا درباره مرگ اسامه بن لادن دروغ میگوید
سیمور هرش، روزنامه نگار حقیقت یاب امریکایی می گوید روایت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده نادرست بود.
هرش به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی امریکا که بازنشسته شده است درباره این که چگونه کشته شدن بن لادن (در دور نخست ریاست جمهوری اوباما به موضوعی مهم مبدل شد و در انتخاب مجدد وی نیز عاملی تاثیرگذار بود) توضیح داد.
این روزنامه نگار امریکایی تاکید کرد: (آشکارترین دروغ هم این بود که ژنرال اشفق پرویز کیانی، فرمانده ارتش پاکستان و ژنرال احمد شجاع پاشا، فرمانده آی اس آی نیز از این ماموریت امریکا اطلاع نداشتند. هر چند این مساله به رغم گزارش هایی که آن را زیر سوال برده است همچنان به عنوان موضع کاخ سفید پابرجا است.)
هرش افزود بن لادن از سال 2006 در منطقه ابوت آباد پاکستان زندانی آی اس آی بوده است.
واشنگتن 2 می2011 اعلام کرد نیروهای امریکایی، بن لادن را در محل سکونت وی در ابوت آباد پاکستان به قتل رساندند. طبق برخی گزارش های رسانه ای که بعدها منتشر شد مشخص شد دولت امریکا برای پنهان کردن فایل هایی درباره حمله مشکوک ارتش امریکا به اسامه بن لادن تلاش کرده است. وجود ابهاماتی در مرگ بن لادن تردیدهای بیشتری درباره این خبر ایجاد کرده است. هرش در زمینه بیانیه اوباما درباره حمله به امریکایی ها هم گفت: (متن سخنان اوباما با عجله تنظیم شده بود.) وی افزود کاخ سفید درخواست وی برای اظهارنظر در این باره را بی جواب گذاشت.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





