google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
عراقچی: حکومت طالبان حاکمیت خود را تثبیت کردهاست
وزیر امور خارجۀ ایران میگوید که حکومت طالبان در طول سهونیم سال گذشته حاکمیت خود را در افغانستان تثبیت کردهاست. به گزارش انصار، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجۀ ایران در مصاحبهای که در ویبسایت خبر آنلاین نشر شده، گفته، بر خلاف گذشته که هر گوشۀ افغانستان دست یکی بود، اکنون اینطور نیست و حاکمیت و امنیت برقرار است. موصوف تصریح کردهاست: «واقعیت این است که اکنون قدرتی در افغانستان سر کار است که در طول سه سالونیم گذشته، حاکمیت خود را تثبیت کردهاست و بر خلاف گذشته که هر گوشۀ افغانستان دست یکی بود، اینطور نیست و اکنون حاکمیت و امنیت برقرار است.» نامبرده اضافه کردهاست که بحث آب و حقابۀ ایران یک چالش بزرگ و جدی است و هر کدامش با منافع ملی این کشور سر و کار دارد و باید بر این موضوعات پرداخته شود. نامبرده در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سفر چندی پیشش به کابل افزودهاست: «واقعیتی که وجود دارد این است که بین ما و کشور افغانستان، یک سلسله موضوعات بسیار جدی است که احتیاج دارد به این موضوعات پرداخته شود و بین دو طرف درموردش گفتگو شود.» این در حالی است که چندی پیش علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در افغانستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود که همسایهگی و مسایل متعدد میان تهران و کابل، این ضرورت را ایجاب میکند که ارتباط میان مقامها و مردم دو کشور وجود داشته باشد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





