google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ترامپ: خروج از افغانستان شرمآورترین روز در تاریخ امریکا ست
دونالد ترامپ رییسجمهور امریکا، میگوید که امریکا نباید پایگاه هوایی بگرام را ترک میکرد، زیرا به گفته او این پایگاه تنها یک ساعت با محل ساخت تسلیحات هستهای چین فاصله دارد. به گزارش انصار، ترامپ در سخنرانی خود در وزارت عدلیه ایالات متحده، بار دیگر ادعا کرد که چین اکنون پایگاه بگرام را تصرف کرده است. او تاکید کرده نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ولادیمیر پوتین را به اقدام علیه اوکراین تشویق کرد. ترامپ همچنین بار دیگر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را «شرمآورترین روز در تاریخ امریکا» خواند اما در عین حال مدعی شد که: «نیروهای امریکایی با عزت و قدرت از افغانستان خارج شده میتوانستند.» پیش از این ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان اظهارات دونالد ترامپ رییسجمهور امریکا را درباره بازپسگیری پایگاه هوایی بگرام یک خیال دانسته و تأکید کرده بود که امکان چنین اتفاق وجود ندارد. آقای مجاهد در یک گفتگو درشبکه ایکس تصریح کرده بود که پایگاه هوایی بگرام در اختیار افغانستان است و هیچ توافقی مبنی بر واگذاری این پایگاه به چین یا امریکا وجود ندارد. او گفته بود: این پایگاه در دست نیروهای ماست. افغانستان مستقل است و ما زمینهای خود را به هیچ کشوری نمیدهیم. بگرام تحت کنترول نیروهای خودی است، نه چین.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





