google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
در صورت جنگ هم تجهیزات نظامی امریکا برنمیگردانیم
طالبان به دونالد ترامپ؛ ریيس جمهور امریکا هشدار دادهاند که تجهیزات به جامانده امریکایی جزء ملکیت آنان است و حتی به قیمت درگیری نظامی هم بازگردانده نخواهد شد. به گزارش انصار، ذبیحالله مجاهد؛ سخنگوی حکومت طالبان در مصاحبه با رسانه ایرانی ایراف گفته است که امریکا «اشغالگر» است و در ۲۰ سال حضور در افغانستان، زیانهای چشمگیری به شهروندان کشور وارد کرده است. او همچنین در مقایسهای میان امریکا و ایران، گفته است که امریکا یک «اشغالگر» است؛ اما ایران را «متحد و دوست طالبان» توصیف کرده است. او گفته است: «امریکا یک کشور غیرمسلمان و اشغالگر است.» مجاهد در این مصاحبه افزوده: «ایران و امریکا قابل مقایسه نیست. امریکا از افغانستان فاصله زیادی دارد و کشوری غیرمسلمان و اشغالگر است؛ اما ایران در همسایگی ما دوست و همکار خوب با افغانستان است که روابط چندجانبه با ما دارد.» او همچنین در رابطه با خواست ترامپ مبنی بر بازگرداندن تجهیزات نظامی امریکا میگوید که این تجهیزات ملکیت حکومت طالبان است و آنان در برابر تمام فشار امریکا برای محافظت از این تجهیزات، ایستادگی خواهند کرد؛ حتی در صورت جنگ و حملههای نظامی. مجاهد میگوید: «میدان هوایی بگرام جزء خاک افغانستان و در کنترول حکومت آنها است. خواست امریکا برای بازگرداندن تجهیزات نظامی منطقی نیست و این ملکیت ماست. کسی این تجهیزات را از ما گرفته نمیتواند. ما آماده دفاع از تجهیزات نظامی و خاک خود هستیم.» این در حالی است که دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات امریکا، بارها بر بازپسگیری تجهیزات نظامی جامانده امریکا در افغانستان و میدان هوایی بگرام موضعگیری کرده است؛ اما به گونه رسمی موقف امریکا را در رابطه به چگونگی کنترول و مدیریت افغانستان اعلام نکرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





