google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سفارت افغانستان در هند به حکومت طالبان واگذار می شود
رسانههای هندی از واگذاری سفارت افغانستان به حکومت طالبان خبر دادهاند. براساس این طرح، این کشور نماینده طالبان را بدون عنوان دیپلوماتیک میپذیرد. به گزارش انصار به نقل از رسانههای هندی، سفارت افغانستان در دهلی به عنوان نمایندگی دیپلوماتیک «جمهوری اسلامی افغانستان» به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به این ترتیب، نماینده پیشنهادی حکومت طالبان برای ریاست سفارت افغانستان در دهلی از سوی دولت هند تأیید نشده و وضعیت دیپلوماتیک به او اعطا نخواهد شد. این اقدام دولت هند پس از ملاقات ویکرام مسری؛ معاون ارشد وزارت خارجه هند با امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان در امارات متحده عربی صورت گرفته است. در همین حال، یک منبع معتبر در وزارت خارجه حکومت طالبان به رسانهها گفته است که این وزارت با دولت هند مذاکرات تازهای را برای بهدست آوردن مدیریت سفارت افغانستان در دهلی آغاز کرده و یک فهرست پیشنهادی از دیپلوماتهای حکومت طالبان را به هند ارائه کرده است. براساس اظهارات این منبع، نام نجیب شاهین، پسر سهیل شاهین؛ سفیر طالبان در دوحه نیز در فهرست دیپلوماتهای پیشنهادی طالبان برای هند قرار دارد. پیش از این سفارت افغانستان در دهلی در بیانیهای اعلام کرد که به دلیل فشارهای حکومت طالبان و دولت هند، فعالیت خود را متوقف کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «متأسفانه علیرغم هشت هفته انتظار برای تمدید ویزاهای دیپلوماتها و تغییر در رفتار دولت هند، نتیجهای حاصل نشد. فشار مداوم از سوی طالبان و همچنین از سوی دولت هند برای کنارهگیری از وظایف دیپلوماتیک باعث شد تا سفارت با یک انتخاب دشوار مواجه شود.»
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





