google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تأکید بر مستندسازی تمام موارد نقض حقوقبشر در افغانستان
فرشته عباسی، پژوهشگر بخش افغانستان در دیدبان حقوقبشر میگوید که مستندسازی جامع تمام موارد نقض جدی حقوقبشر در افغانستان، برای پاسخگویی عاملان آن ضروری است. به گزارش انصار، خانم عباسی طی نشستی در شورای حقوقبشر سازمان ملل متحد از جمله خواستار جمعآوری و حفظ شواهد و شناسایی عاملان نقض حقوقبشر در افغانستان شده است. او افزوده است که بر اساس توصیههای ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوقبشر سازمان ملل متحد، باید یک سازوکار مستقل و جامع اضافی برای پاسخگویی در افغانستان ایجاد شود که مکمل اما مجزا از کار مهم آقای بنت باشد. پژوهشگر بخش افغانستان دیدبان حقوقبشر گفته است که گزارشهای ریچارد بنت نشان میدهد که بحران حقوقبسر در افغانستان طی یک سال اخیر عمیقتر شده است و طالبان حملات گستردهای را علیه حقوق زنان، دختران و اقلیتها انجام دادهاند. خانم عباسی گفته است که آنان نگرانی ریچارد بنت در مورد اینکه شکست جامعهی جهانی در مورد پاسخگوقراردادن، طالبان را جسورتر کرده است، کاملا درک میکنند. او تأکید کرده است که هرگونه اقدام برای عادیسازی طالبان باید همراه با پیشرفتهای قابل اثبات و قابل تایید در زمینهی حقوق بشر باشد. طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، به صورت گسترده متهم به نقض حقوقبشر از جمله حقوق زنان و دختران شدهاند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





