google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ناروی تسلیمی سفارت افغانستان به طالبان را رد کرد
اسپن بارت ایده، وزیر خارجه ناروی، اعلام کرد ناروی به دلیل محدودیت های گسترده حکومت طالبان علیه زنان، درخواست آنها را برای مدیریت سفارت افغانستان در اسلو رد کرده و روابط خود با حکومت طالبان را کاهش داده است. به گزارش انصار؛ اسپن بارت ایده، وزیر خارجه ناروی، اعلام کرد که کشورش درخواست حکومت طالبان برای واگذاری سفارت افغانستان در اسلو را نمی پذیرد. او افزود که رفتار طالبان با زنان و دختران در افغانستان دلیل اصلی کاهش روابط ناروی با حکومت طالبان بوده است. وزیر خارجه ناروی تأکید کرد:«ما درخواست حکومت طالبان برای مدیریت سفارت افغانستان در اسلو را رد می کنیم و تنها یک مقام افغان برای رسیدگی به امور قنسولی و مسائل فوری دیگر پذیرفته خواهد شد.» او مشخص نکرد که این مقام به طالبان تعلق خواهد داشت یا به یکی از دیپلومات های حکومت پیشین افغانستان. سفارت افغانستان در اسلو از زمان سقوط حکومت پیشین توسط دیپلومات های وفادار به آن اداره می شد. اما به تاریخ ۱۲ سپتامبر، این سفارت به دستور ناروی مسدود گردید. پس از بسته شدن سفارت، شایعاتی مطرح بود که ناروی قصد واگذاری آن به طالبان را دارد. وزیر خارجه ناروی همچنین گفت:«محدودیت های تازه ای که از سوی حکومت طالبان بر زنان و دختران افغان اعمال شده است، به ویژه مسدودکردن انستیتوت های طبی، باعث تجدیدنظر ما در روابط با طالبان شده است.» ناروی که در گذشته یکی از معدود کشورهای اروپایی بود که روابط و همکاری هایی با طالبان داشت، اکنون به دلیل سیاست های سرکوب گرانه طالبان علیه زنان، در روابط خود با حکومت طالبان بازنگری کرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





