google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
افزایش همکاری دهلی با کابل برای کاهش نفوذ پاکستان
یک نشریه هندی به نقل از منابع نوشت مقامات طالبان خواستار گسترش همکاری های هند با کابل برای کاهش نفوذ اسلام آباد هستند. به گزارش انصار، روزنامه «ساندی گاردین» هند در مقاله ای نوشت مقام های ارشد حکومت طالبان می گویند هند باید روابط خود را با طالبان بهبود ببخشد تا نفوذ پاکستان در افغانستان تضعیف شود. بر اساس این گزارش، مقام های حکومت طالبان می گویند هند باید به افغانستان کمک کند تا وابستگی در تجارت و سایر زمینه ها به پاکستان را کاهش دهد. گزارش افزود طالبان «نجیب شاهین»، پسر «سهیل شاهین»، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر را برای انتصاب در سفارت افغانستان در دهلی نو معرفی کرده است. در گزارش به نقل از مقام های ارشد طالبان در کابل آمده است دهلی نو هرچه سریع تر باید روابط خود را با حکومت طالبان گسترش ببخشد. گزارش در ادامه نوشت مقام های حکومت طالبان تاکید دارند اکنون فرصت مناسبی برای «رسمی سازی» این رابطه است، چرا که راهبرد هند برای منطقه سودمند خواهد بود و می تواند از نفود پاکستان در افغانستان که متحد سنتی طالبان است، بکاهد. ساندی گاردین اضافه کرد مقام های حکومت طالبان تصریح کرده اند هند با تقویت روابط با آنها «حتی می تواند نقش پاکستان را در منطقه از بین ببرد.» این رسانه هندی همچنین نوشت طالبان امیدوار است دهلی نو در زمینه بهبود بخش صحت و درمان افغانستان سرمایه گذاری کند تا وابستگی افغان ها به کشورهای همسایه کاهش یابد و از طرف دیگر نیز ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان افغان را از سر بگیرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





