google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
فطرت تصمیم سازمان ملل را ناعادلانه خواند
معاون سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به عدم واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به حکومت کنونی کابل، این تصمیم را ناعادلانه اعلام کرد. به گزارش انصار، «حمدالله فطرت» معاون سخنگوی حکومت طالبان اظهار داشت کرسی افغانستان در سازمان ملل باید به نماینده واقعی این کشور سپرده شود و ادامه وضعیت کنونی «غصب» است. وی همچنین تاکید کرد «این حق مردم افغانستان است که در سازمان ملل جایگاه خود را داشته باشند.» این درخواست در حالی مطرح می شود که طالبان از زمان به دست گرفتن کنترول افغانستان در سال 2021، تلاش های دیپلوماتیک گسترده ای برای شناسایی خود به عنوان حاکمان جدید کشور انجام داده اند. با این حال، سازمان ملل تاکنون چندین بار به درخواست های طالبان برای واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان پاسخ منفی داده و این کرسی همچنان در اختیار نصیراحمد فایق، نماینده حکومت پیشین، باقی مانده است. سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز پیش تر اعلام کرده بود کرسی نمایندگی افغانستان حق حکومت سرپرست است. به گفته او، ملاحظات سیاسی برخی کشورها بر روند تصمیم گیری سازمان ملل تأثیرگذار بوده و این سازمان اصل بی طرفی را رعایت نمی کند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





