google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رهبران حکومت پیشین نه به مذاکره بلد بودند نه به جنگ
زلمی خلیلزاد، دیپلومات امریکایی و معمار توافقنامه ی دوحه می گوید که رهبران حکومت پیشین افغانستان عامل سقوط بودند چون به گفته ی او، مسوولان حکومت پیشین در تمام عرصه ها «بد» عمل کردند. به گزارش انصار، آقای خلیلزاددر شبکه اجتماعی اکس، بدون خطاب قرار دادن شخص خاص نوشته است که «رهبران حکومت پیشین افغانستان و افراد نادان آنها» ایالات متحده را مسوول فروپاشی می دانند، در حالی که اگر در «آینه» ببینند، مسوول اصلی فروپاشی را مشاهده می کنند. به گفته ی او، «جمهوری افغانستان به این دلیل فروپاشید که، به استثنای بسیار اندک، رهبران آن در حکومت بد، در مذاکره بد و در جنگ بد بودند.» آقای خلیلزاد در ادامه نوشته است که رهبران حکومت پیشین افغانستان «فرصت طلایی افغانستان را از بین بردند. به جای سرزنش دیگران، باید در آینه نگاه کنند و مقصران را خواهند دید.» هرچند او از شخص خاصی اسم نبرده اما به نظر می رسد که به انتقادات امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان پاسخ داده است. آقای صالح اخیرا در یک یادداشت در شبکه اجتماعی اکس زلمی خلیلزاد را «شیاد»، «دروغ گو» و «فریب کار» خوانده و گفته بود که او در جریان مذاکرات صلح، دست به توطئه و دسیسه می زد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





