google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پروژه 10 میگاوات برق سولری نغلو به زودی به بهرهبرداری سپرده میشود
وزارت آب و انرژی می گوید که پروژه 10 میگاوات برق سولری نغلو به زودی به بهره برداری سپرده می شود. به گزارش انصار، این وزارت در خبرنامه ی گفته است که این نخستین پروژه برق سولری به ظرفیت تولید 10 میگاوات برق در دوران حاکمیت طالبان می باشد که با سرمایه گذاری یک شرکت خصوصی از سوی وزارت آب و انرژی تطبیق شده است. درخبرنامه آمده است که این پروژه به شمول دو پروژه دیگر از قبیل بند عمری ولایت زابل و بند پلتونی ولایت پکتیکا از جمله پروژه های است که از آغاز تا انجام یعنی تمام مراحل مطالعات، سروی، دیزاین و ساختمان همه و همه توسط انجنیران افغانی تطبیق شده است. گفتنی است که با وصل شدن 10 میگاوات برق این پروژه به شبکه عمومی حدود 10 هزار خانواده از هموطنان در کابل و ننگرهار از نعمت برق مستفید خواهند شد. استفاده از برق سولری در این اواخر در افغانستان افزایش یافته و مردم به اسانی می توانند که در خانه های خود برق سولری را تولید و از آن استفاده نمایند. برق سولری یک تجربه جدید است و درکشورهای مختلف جهان نیز از این برق استفاده بیشتر می شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





