google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
صادرات افغانستان به پاکستان کاهش یافته است
اتاق تجارت مشترک افغانستان - پاکستان از کاهش صادرات افغانستان به پاکستان بدلیل بسته شدن راه های مواصلاتی خبر داد. به گزارش انصار؛ اتاق تجارت مشترک افغانستان - پاکستان می گوید که از اول ماه حمل تا دهم ماه میزان سال جاری صادرات افغانستان به پاکستان به ۳۱۹ میلیون دالر می رسد؛ در حالی که این رقم در زمان مشابه در سال پار به ۳۴۴ میلیون دالر می رسید. خانجان الکوزی، رئیس اتاق تجارت مشترک افغانستان - پاکستان تاکید کرده است که آنان تلاش دارند تا صادرات افغانستان را به هند، روسیه و کشورهای عربی بیشتر بسازند. الکوزی گفت: «در سال گذشته تقریبا به ارزش ۳۴۴ میلیون دالر صادرات به پاکستان داشتیم؛ اما امسال تا ۳۱۹ میلیون دالر صادرات داریم، علت اساسی اش بسته شدن راه و افزایش تعرفه است.» تورخم، سپین بولدک، غلام خان، انگور اده و دندپتان از گذرگاه های رسمی افغانستان و پاکستان است و بیشتر دادوستد با کشورهای جنوب آسیا، از همین گذرگاه ها انجام می شود؛ اما هرازگاهی مسدود شدن این گذرگاه ها تجارت را نیز با مشکلات روبه رو می سازد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





