google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وضع مالیات اضافی از سوی پاکستان بر کالای صادراتی افغانستان
رسانه ها به نقل از بازرگانان کشور گزارش داده اند که مرز تورخم به دلیل وضع مالیات اضافی از سوی پاکستان از حدود 45 روز بدینسو مسدود بوده و این کشور در مسیر صادرات کالای افغانستان همچنان کارشکنی می کند. به گزارش انصار، شماری از بازرگانان کشور بار دیگر از مسدود ماندن بیش از یک و نیم ماهه ی گذرگاه تورخم و وضع مالیات اضافی از سوی پاکستان بر کالای صادراتی افغانستان شکایت دارند. به نقل از طلوع نیوز، این بازرگانان می گویند که هم اکنون بیش از یک هزار موتر حامل میوه تازه و سبزی افغانستان در گذرگاه های مرزی دو کشور منتظر ورود به پاکستان هستند. عبدالغفار ناصری رییس شورای عمومی میوه تازه و سبزی کابل اظهار داشته است: «هزارها موتر ما در راه ها ایستاده اند، چه در بندر غلام خان باشد یا شهر نو و یا هم در مسیر تورخم. یک و نیم ماه است که موترهای ما با چنین چالشی روبه رو هستند.» سید شاه هلمندی یکی از بازرگانان هم گفته است: «تا کی باید این چالش ها را تحمل کنیم؟ حالا یک موتر من ۱۱ روز است که در راه مانده و خراب شده است.» برخی دیگر از بازرگانان هم گفته اند که چالش های به وجود آمده از سوی پاکستان در سال جاری سبب شده تا آن ها حتی نتوانند هزینه انتقال کالاهای خود به پاکستان را تامین کنند. خانجان الکوزی رییس اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان در این زمینه گفته است: «ما با وزارت خارجه در تماس شدیم و همین اکنون که با شما مصاحبه می کنم، بیش از ۲۰ تاجر میوه و باغ دار با ستانکزی صاحب ملاقات داشتیم و از او به عنوان معین سیاسی درخواست کردیم که راه ما را باز کند. اکنون وقت میوه ما است.» گفتنی است که پاکستان همواره پاکستان در مسیر تجارت با افغانستان کارشکنی نموده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





