google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
امریکا باید حکومت طالبان تضعیف کند
مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار تضعیف حکومت طالبان وجلوگیری از اقداماتی شد که حکومت آنها را تقویت می کند. به گزارش انصار، «هربرت ریموند مک مستر» مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار اقدامات امریکا برای تضعیف حکومت طالبان شد و تأکید کرد از اقداماتی که سبب تقویت پایه های حکومت آنان می شود، باید جلوگیری کرد. مک مستر در نشست انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان که در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد، با اشاره به نحوه رفتار و حکومتداری طالبان گفت آنچه در سه سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاد، کاملاً قابل پیش بینی بود. وی همچنین سیاست امریکا در قبال جنگ افغانستان را ناقص خواند و گفت استراتیژی امریکا با توجه به واقعیت های موجود در افغانستان قابل درک نبود. مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ روند مذاکرات صلح دوحه میان امریکا و طالبان را نیز زیر سئوال برد و گفت این مذاکرات حکومت اشرف غنی را بی اعتبار کرد. مک مستر در ادامه تصریح کرد: «به نظر من، وضعیت افغانستان و فروپاشی نیروهای امنیتی تحمیل شکست بر خود بود. این زدن به ریشه خود مبتنی بر یک توهم بود، مبتنی بر یک داستان خود پرداخته بود تا خروج از این کشور را توجیه کنند.» وی با اظهار اینکه توافقنامه دوحه سند تسلیم امریکا به طالبان بود، گفت: بایدن به هیچ یک از توافقات دولت ترامپ به جز توافقنامه دوحه این قدر ایمان نداشت و آن را مو به مو اجرا کرد. این جنرال بازنشسته امریکایی در کتاب جدید خود با عنوان «در جنگ با خودمان» نوشته بود ترامپ بر این باور بود که شکست نظامی طالبان ممکن نیست و به همین دلیل حاضر به پذیرش توافق دوحه شد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





