google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
روسیه از طالبان برای شرکت در نشست «فرمت مسکو» دعوت کرد
سفیر روسیه در کابل از وزیر خارجه حکومت طالبان برای شرکت در نشست بعدی فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان دعوت کرد. به گزارش انصار، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان از او برای شرکت در نشست بعدی فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان دعوت کرد. ژیرنوف ضمن تأکید بر مهم بودن روابط با کابل برای روسیه، از هیئت حاکمه افغانستان خواست تا در تمام نشست های منطقه ای و بین المللی که به میزبانی روسیه برگزار می شود، شرکت کند. متقی نیز ضمن مثبت خواندن نشست فرمت مسکو، نشست آتی را فرصتی دیگر خواند تا طی آن با مقامات عالی روسیه و نمایندگان کشورهای منطقه درباره مسائل دوجانبه گفتگو شود. نشست فرمت مسکو که از سال 2017 به ابتکار روسیه آغاز شد، با هدف ایجاد بستری برای همکاری های منطقه ای و بین المللی به منظور یافتن راه حلی جامع و مسالمت آمیز برای بحران افغانستان و همچنین مقابله با گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر برگزار می شود. این نشست ها معمولاً با شرکت دیپلومات های ارشد روسیه، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرغزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برگزار می شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





