google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پایان نشست زنان افغان در آلبانیا با ناهماهنگی
فعالان زن افغان دو روز پس از پایان نشست آلبانیا درباره تعامل با جامعه جهانی و حکومت طالبان قطعنامه صادر کردند. به گزارش انصار، زنان فعال افغان دو روز پس از پایان نشست خود در آلبانیا با اختلاف نظرهای فراوان قطعنامه ای صادر کردند. این قطعنامه 14 ماده دارد که دو مورد آن از ماده های اختلافی پنداشته می شود؛ ماده هایی که اعتراض هایی را میان شرکت کنندگان ایجاد کرده بود. جمعی از شرکت کنندگان با نوشتن نامه ای به برگزار کنندگان و مدیران این نشست خواستار حذف بندهای 13 و 14 این قطعنامه شدند. نویسندگان این نامه استدلال کرده اند که این دو بند می تواند به عنوان ابزاری برای باز کردن دروازه های دیپلوماسی و ایجاد ارتباط معنادار میان مخالفان طالبان و جامعه جهانی در نظر گرفته شود. در قطعنامه، ماده های 13 و 14 به رنگ قرمز نوشته شده و اشاره شده است که این موارد در اجلاس عمومی به توافق نرسیده و نیازمند بحث و بررسی بیشتر است. ماده 13 این قطعنامه تصریح می کند هر گونه دیدار و گفتگوی جامعه بین الملل با حکومت طالبان باید با حضور زنان در هیئت های مربوطه و برگزاری جلسات مشورتی با زنان در داخل و خارج کشور همراه باشد. این موضوع تأکید می کند که نمایندگی زنان باید در روندهای دیپلوماتیک و مشورتی لحاظ گردد. براساس ماده 14، هر گونه مذاکره و گفتگو با حکومت طالبان باید بر مبنای اصول و منطق مشورتی و با رعایت تمامی ارزش ها و قوانین حقوق بشری انجام شود. این ماده تأکید بر ضرورت رعایت اصول حقوق بشری در تعاملات بین المللی با حکومت طالبان دارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





