google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سازمانملل حقوق زنان در افغانستان را به بحث گرفت
سازمان ملل متحد اعلام کرده که مساله حقوق زنان افغانستان را در یک نشستی در این سازمان، به بحث و بررسی می گیرد. به گزارش انصار،این سازمان با نشر اعلامیه ای گفته که این نشست دیشب 26 سنبله، به وقت کابل، زیر عنوان بحران در افغانستان: جامعه جهانی برای حمایت و احیای حقوق اساسی زنان چه کاری باید انجام دهد؟ برگزار شد. بر بنیاد اعلامیه، در این نشست به بحران شدید و در حال تشدید حقوق زنان در افغانستان پرداخته شده که ناشی از ظلم سیستماتیک طالبان به زنان از طریق احکام محدودکننده است. اعلامیه افزوده که هدف از این نشست، فراهم کردن بستری برای فعالان حقوق زنان افغانستان، مدافعان بین المللی و نمایندگان سازمان ملل متحد است تا در مورد چگونگی حمایت جامعه ی جهانی و احیای حقوق اساسی زنان در افغانستان گفتگو کنند. در تقسیم اوقات سازمان ملل آمده که موضوعات کلیدی شامل ایجاد پارامترهای تعامل مبتنی بر حقوق بشر با طالبان، بررسی پیش نویس معاهده ی پیش گیری و مجازات جنایات علیه بشریت و ابداع یک رویکرد سیاست بین المللی منسجم است که حقوق و حمایت از زنان و دختران افغانستان را در اولویت قرار می دهد. این در حالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، دختران و زنان را از آموزش، تحصیل، کار و سفر منع کرده و حتی در آخرین مورد، صدای زنان را عورت خوانده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





