google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
امریکا از تاشکند قدردانی کرد
سفارت امریکا برای افغانستان از تاجکستان به خاطر عدم تحویل هواپیماها و بالگردهای ارتش حکومت پیشین افغانستان به حکومت طالبان قدردانی کرد. به گزارش انصار، این سفارتخانه همچنین تصریح کرد این هواپیماها و بالگردها متعلق به ارتش امریکا است و گفتگو درباره سرنوشت آنها با تاجکستان در جریان است. گفتنی است پس از سقوط نظام جمهوریت در افغانستان در 24 اسد 1400، شماری از پیلوتان افغان هنگام فرار تعدادی از هواپیماهای ارتش حکومت پیشین را به ازبکستان و تاجکستان منتقل کردند. وزارت دفاع امریکا پیش تر گفته بود تا 21 اگست سال 2021، 46 فروند هواپیما به ازبکستان و 18 فروند دیگر به تاجکستان منتقل شده بودند. این طیارات شامل چرخبال های Mi-17 UH-60 و همچنین PC-12 ،C-208 ،AC-208 و A-29 هواپیماهای بال ثابت هستند. پیش تر سفیر امریکا در ازبکستان نیز اعلام کرده بود بر اساس یک توافق جدید، 46 هواپیما و چرخبال ارتش سابق افغانستان در اختیار حکومت ازبکستان باقی می ماند. وزارت دفاع حکومت طالبان با غیر قابل پذیرش خواندن این معامله، تصریح کرده بود امریکا حق اهدا و مصادره اموال مردم افغانستان را ندارد و از ازبکستان نیز خواسته بود هواپیماها و چرخبال ها را تحویل دهد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





