google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تلاش پاکستان برای تغییر سیاست حکومت طالبان درباره تیتیپی
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت اسلام آباد برای تغییر سیاست حکومت طالبان در قبال «تی تی پی» تلاش می کند. به گزارش انصار، «منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت با اظهار اینکه تضادهای داخلی حکومت طالبان مانع برداشته شدن گام جدی علیه «تی تی پی» شده است، تصریح کرد اسلام آباد برای تغییر سیاست سیاست های کابل علیه این گروه تلاش می کند. «اکسپرس تریبون» نشریه نزدیک به ارتش پاکستان به نقل از منیر اکرم گزارش داد پاکستان تلاش دارد از طریق دیپلوماسی در سطوح دوجانبه، منطقه ای و جهانی سیاست حکومت طالبان را در مورد تی تی پی تغییر دهد. این دیپلومات پاکستانی گفت: این فرض شماست که ما نمی توانیم سیاست آن هاطالبانّ را تغییر دهیم. فرض ما این نیست. چه طالبان باشد یا کسی دیگر، هر دولتی تلاش می کند سیاست خود را از طریق دیپلوماسی تغییر دهد و این تلاش جریان دارد. وی افزود اسلام آباد برای برداشته شدن این گام تلاش های فراوانی کرده، اما اختلافات درونی حکومت طالبان باعث شده گام جدی علیه طالبان پاکستانی از طالبان افغانستان برداشته نشود. اکرم ادامه داد: ما تلاش می کنیم که حکومت طالبان را متقاعد کنیم که حضور تی تی پی علیه پاکستان در افغانستان، منطقه و حتی علیه خود طالبان است. نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل همچنین خواهان اجماع بین المللی برای اولویت بخشیدن به مسئله تروریزم در قضیه افغانستان شد. وی در ادامه تصریح کرد هر گونه به رسمیت شناختن حکومت طالبان در آینده و لغو تحریم ها علیه منوط به اقدامات آنها علیه تروریزم است. این در حالی است که حکومت طالبان پیش از این تصریح کرده بود اسلام آباد با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تأمین امنیت فرار می کند و تلاش دارد از این طریق ناکامی های خود را در تأمین امنیت توجیه کند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





