google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
گرما در جاپان جان 123 تن را گرفت
نهادهای صحی جاپان اعلام کردند که در پی موج گرمای بی سابقه که در اکثر روزهای ماه جولای امسال، بیش از ۱۲۰ نفر در توکیو و حومه های آن جان خود را بر اثر گرمازدگی از دست دادند. به گزارش انصار، اداره طب عدلی جاپان در بیانیه ای اعلام کرد که اکثر ۱۲۳ تنی که جان باختند، افراد سالخورده بودند. همه این افراد به جز دو نفر، در منزل خود درگذشتند و اکثر آن ها به رغم داشتن دستگاه های تهویه مطبوع از آن استفاده نمی کردند. نهادهای صحی و اداره هواشناسی جاپان در طول ماه جولای به مردم توصیه می کردند که در ساعات گرم روز در منزل بمانند، حجم بیشتری آب و مایعات بنوشند و ضمن پرهیز از شرایطی که به کاهش آب بدن منجر شود حتماً از تهویه مطبوع استفاده کنند. دلیل تأکید مکرر بر استفاده از تهویه مطبوع این است که اکثر افراد مسن تصور می کنند که این دستگاه ها برای سلامتی مضر است و از آن استفاده نمی کنند. اداره طب عدلی جاپان افزود که تعداد مرگ و میر بر اثر گرمازدگی در ماه جولای امسال بالاترین رقم تلفات به همین علت از سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده است. در آن سال در توکیو و حومه آن موارد مرگ بر اثر گرمازدگی ۱۲۷ نفر بود. به گفته اداره مدیریت سوانح طبیعی و آتش سوزی جاپان در ماه جولای بیش از ۳۷ هزار نفر به دلیل عوارض گرمازدگی به شفاخانه ها مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند. دمای متوسط در ماه جولای در سراسر جاپان از دمای متوسط در این فصل از سال در ۳۰ سال گذشته ۲٫۱۶ درجه سانتی گراد بالاتر و درعین حال گرم ترین ماه جولای از سال ۱۸۹۸ میلادی بود که اداره هواشناسی این کشور ثبت دما را آغاز کرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





