google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ترتیب پلانهای پنج ساله برای مدیریت و انکشاف آب و انرژی
سرپرست وزارت انرژی و آب می گوید که برای مدیریت بهتر آب و انرژی و انکشاف این دو سکتور پلان های مشخص پنج ساله را تهیه نموده است. به گزارش انصار، عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب حکومت طالبان امروز ( شنبه، ۱۳ اسد) در جریان تشریح دست آورد های اداره های حکومتی گفت که در این پلان ها تمام پروژه ها به صورت واضح تعریف شده است تا هر سال با فراهم شدن امکانات لازم تطبیق آنها یکی پس از دیگری آغاز و کشور به سوی خودکفایی سوق داده شود. سرپرست وزارت آب و انرژی در سخنان خویش یادآور شد که در این یک سال کار اعمار چندین بند بزرگ آبیاری و تولید برق در کشور پیشرفت خوبی داشته و از آن جمله کار بند های کمال خان، شاه و عروس و توری تکمیل و در حال حاضر کار روی اعمار بند پاشدان، تونل های بند بخش آباد و بند کجکی در جریان می باشد. او همچنان افزود، به منظور مدیریت بهتر آب و تقویت منابع آبی در کشور به تعداد ۱۱۷ پروژه چکدم در ولایات مختلف از سوی این وزارت قرارداد گردیدند که کار اکثر این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است. آقای منصور از کار روی تشخیص مرز میان افغانستان، تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان که به دلیل سرازیر شدن سیلاب ها از بین رفته است نیز خبر داد. او افزودکه این پلان را به هدایت رهبر حکومت طالبان در هم کاری با وزارت های داخله، دفاع، ریاست استخبارات و وزارت خارجه انجام خواهند داد. وی علاوه کرد که پروژه ۱۰ میگاوات برق سولری در نغلو تکمیل و توافقنامه چندین پروژه برق سولری دیگر در ولایات مختلف کشور نیز با سرمایه گذاران به امضا رسیده اند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





