google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
خواستار امنیت و ثبات در منطقه هستیم
سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر در واکنش احضار معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد از سوی پاکستان گفته است که امنیت داخلی هر کشور مسوولیت داخلی آن کشور بوده و حکومت سرپرست افغانستان خواستار امنیت و ثبات در منطقه است. به گزارش انصار، پس از فراخواندن معاون سفارت افغانستان در اسلام آباد از سوی وزارت خارجه پاکستان، سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر در گفتگو با رسانه ها تصریح کرده که «امنیت داخلی هر کشور مسوولیت داخلی آن کشور بوده و امارت اسلامی (حکومت طالبان) خواستار امنیت و ثبات در منطقه است.» شاهین تاکید کرده که «ما همواره خواهان حل مسايل از طريق تفاهم و تعامل هستيم.» این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان به تازگی در یک بیانیه گفته است که معاون سفارت افغانستان در اسلام آباد را به علت حمله اخیر نیروهای حافظ گل بهادر در خیبرپختونخوا، فراخوانده است. در همین حال منابع امنیتی پاکستان به تازگی اعلام کردند که یکی دیگر از عاملان حمله بر یک مقر ارتش این کشور در منطقه بنو در خیبرپختون خوا نیز از افغانستان بوده است. بر بنیاد اعلام منابع، این فرد «فضل عمر» نام دارد و از ولایت لوگر است که پس از حمله، در عملیات ارتش پاکستان کشته شد. ارتش پاکستان گفته جنگجویان گروه حافظ گل بهادر، از فرماندهان تحریک طالبان پاکستانی روز دوشنبه به یک پایگاه نظامی در بنو در ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند. در نتیجه این حمله هشت سرباز ارتش پاکستان کشته شدند. روز گذشته هم رسانه های پاکستانی به نقل منابع مدعی شدند که یک تن از مهاجمان مسلح در حمله به عساکر پاکستانی از افغانستان و عضور حکومت طالبان بوده است. این در حالی است که طالبان همواره این ادعای مقامات پاکستانی را رد نموده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





