google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
از راه دیپلوماتیک جلوی دستیابی ایران به سلاح هستهای می گیریم
مقام ارشد شورای امنیت ملی امریکا با بیان اینکه چرخ سانتریفیوژها در ایران در چرخش است، گفت امریکا سعی دارد از مسیر دیپلوماتیک «جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بگیرد.» به گزارش انصار، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی امریکا گفت ایالات متحده مایل است که در مسئله هسته ای ایران، راهکار مذاکره را برای حل وفصل مناقشات در پیش گیرد. کربی در حاشیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «می دانیم که چرخ سانتریفیوژها در ایران می چرخد. رئیس جمهور جو بایدن به وضوح گفته است که اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند. واضح است که ترجیح می دهیم از راه دیپلوماسی به این هدف دست یابیم.» کربی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که به اذعان رسانه متبوع خبرنگار حاضر در مصاحبه، ایران بارها اعلام کرده است به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و آن را مغایر با سیاست های کلی خود می داند. این مقام امریکایی ضمن طرح این ادعا که ایالات متحده مایل به مذاکره است، با بیان اینکه در حال حاضر چنین راه دیپلوماتیکی وجود ندارد، گفت: «در آینده نزدیک، مسیری برای رسیدن به مذاکره درباره توافق هسته ای نمی بینم.» کربی همچنین مدعی شد واشنگتن انتظار ندارد با روی کار آمدن «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، تغییری در رفتار تهران در زمینه هسته ای و تمایل به مذاکره اتفاق بیافتد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





