google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رایزنیهای هیئت تجاری حکومت طالبان در ازبکستان
وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان که در راس هیئتی به تاشکند رفته است در دیدار با معاون نخست وزیر و برخی مقامات ازبکستان درباره راه آهن، انتقال برق و گسترش روابط تجاری و ترانزیتی گفتگو کرد. به گزارش انصار، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان و «جمشید خواجه اوف» معاون نخست وزیر ازبکستان بر ایجاد اتاق مشترک تجاری و گسترش هرچه بیشتر روابط توافق کردند. بر اساس بیانیه وزارت صنعت و تجارت ، در این دیدار علاوه بر توافق بر اتاق مشترک تجاری، درباره گسترش روابط تجاری و ترانزیتی دوجانبه، متوازن سازی تجارت دو کشور با امضای توافق نامه، نهایی سازی تفاهم نامه قرنطینه بین دو طرف نیز تاکید شده است. بیانیه افزود: هیئت حکومت طالبان و ازبکستان در بخش راه آهن افغانستان، همکاری در انتقال خط برق سرخان-پلخمری نیز گفتگو کرده اند. «عصمت الله ایرگاشف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان پیش از این با تاکید بر تعامل با هیئت حاکمه افغانستان تصریح کرده بود طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود. وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در راس یک هیئت تجاری و به همراه نمایندگان بخش خصوصی به تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کرده است. پیش از این سرپرست صنعت و تجارت گفته بود در حال حاضر افغانستان با 80 کشور جهان ارتباط بازرگانی دارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





