google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغان را آغاز می کند
رسانه های بین المللی گزارش داده اند که قرار است پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغان بدون مدرک را از این کشور آغاز کند. به گزارش انصار، الجزیره گزارش داده است که احتمالاً در این مرحله حدود ۸۰۰ هزار پناهجوی افغان از پاکستان اخراج شوند. مقام های پاکستان تا کنون در این مورد به گونه رسمی چیزی نگفته اند. بربنیاد این گزارش، در مرحله نخست اخراج پناهجویان که در ماه نومبر گذشته آغاز شده بود، دولت پاکستان ۵۴۱ هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرده است. در آن زمان مقام های پاکستانی گفته بودند که نزدیک به ۴.۴ میلیون پناهجوی افغان در این کشور زند گی می کنند که از این میان حدود ۱.۷۳ میلیون تن آن ها بدون مدرک هستند. فیلیپا کندلر، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان (UNHCR) در اسلام آباد به الجزیره گفته است که پاکستان باید به منظور حمایت بین المللی از پناهجویان مشخصات آن ها را به گونه دقیق بررسی کند. دولت پاکستان ادعا کرده است که پناهجویان افغان را به دلیل دست داشتن در حملات علیه نیروهای امنیتی این کشور اخراج می کند. کندلر با رد این ادعا افزوده است: «آن ها (پناهجویان افغان) تنها افرادی هستند که فرار کرده اند و نیاز به حفاظت دارند و اگر اتباع افغان در فعالیت های تروریستی دست داشته اند، باید جداگانه با آن برخورد شود.» با این حال، پناهجویان افغان از جامعه جهانی و دولت پاکستان خواسته اند که به آن ها فرصت بیشتر بدهند، تا بتوانند به گونه «آبرومندانه» به افغانستان برگردند. آنان گفته اند که پولیس پاکستان شب هنگام به خانه های شان یورش می برد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





