google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
بنت خواستار عدم مشروعیتبخشی به حکومت طالبان شد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در آستانه نشست دوحه از کشورهای جهان خواست تا از مشروعیت بخشی به طالبان خودداری کنند. به گزارش انصار، «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در آستانه سومین نشست دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل، در گزارشی از کشورهای جهان خواست از عادی سازی روابط با حکومت طالبان و مشروعیت بخشی به آن خودداری کنند. بنت این گزارش را در پنجاه وششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد. وی افزود «ستم نظام یافته» علیه زنان باید یکی از موضوعات عمده بحث در نشست های بین المللی در مورد افغانستان و با حکومت طالبان باشد و خواستار جرم انگاری «آپارتاید جنسیتی» در قوانین بین المللی شد. حکومت طالبان تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است، اما پیش از این «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی آنها گفته بود بنت با نظام و مردم افغانستان و «امنیت و ثبات» برقرار شده مشکل دارد و با اظهارات خود «عقده گشایی» می کند. این گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان در حالی منتشر شده که قرار است نشست سوم سازمان ملل درباره افغانستان 30 جون و اول جولای (10 و 11 سرطان) در دوحه برگزار شود و براساس گزارش ها مسائل حقوق بشری در دستورکار آن جا ندارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





